Strakker de zomer in met deze dieet tips

dinsdag 20 mrt 2012 / 0 / Beauty en Make-up Tips

Strakker de zomer in met deze dieet tipsDe simpele tips in dit artikel kunnen de rode draad zijn in de strijd om voor de zomer een goed dieet te beginnen. Veilig afvallen voor de zomer begint is een wens die momenteel in de lucht hangt. Afvallen op een veilige manier is veel langzamer dan bijvoorbeeld met een crashdieet. Langzaam afvallen is veel beter omdat de resultaten blijvend zijn en er weinig spiermassa verloren gaat waardoor er niet alleen wordt afgevallen maar ook een strakker lichaam tevoorschijn komt.

Snacks en op dieet zijn

Snacken hoeft niet opgegeven te worden en kan integendeel juist ervoor zorgen dat er sneller afgevallen kan worden. Vaker eten helpt namelijk om het metabolisme en zo de verbranding op gang te houden. Probeer echter wel gezond te snacken door bijvoorbeeld rauwe groentjes en fruit te eten. Pas op met producten die stiekem dikmakers zijn zoals noten, sommige mueslirepen, light chips en nog veel meer.

Gezonde vetten in een dieet

Gebruik af en toe producten met goede vetten en antioxidanten zoals pindakaas.

Stop met sporten en begin met pleziermaken

Aan je figuur werken door sport wordt vaak gezien als een verplichting en niet leuk om te doen. Probeer liever een sport te kiezen die  je leuk vindt zoals Zumba, zwemmen of dansen. Ook groepssporten zoals volleybal en voetbal zijn erg leuk om te doen.

Niet bang zijn voor Krachttraining

Ieder beetje spier zal de verbranding van calorieën in rust vergroten. Dit betekent meer eten zonder bij te komen!

Geen frisdranken meer

Light of geen light, het zijn allemaal dikmakers en andere dranken zoals bijvoorbeeld groene thee zijn veel beter om te drinken.

Koolhydraten verminderen tijdens je dieet!

De hype van alle diëten is momenteel natuurlijk het Atkins dieet! Verminder koolhydraten is hierbij de boodschap en dit werkt zeer effectief. Gebruik echter wel genoeg proteïnen. Koolhydraten zijn essentieel voor het lichaam dus schrap ze niet helemaal. Neem ze wel met mate en dan liever de gezonde varianten zoals groene groenten.

Geen suiker meer

Een van de moeilijkste uitdagingen is om geen suiker meer te gebruiken. Suiker kan verslavend werken en het is moeilijk om zomaar te stoppen met het eten van suiker. Makkelijker is het om dit geleidelijk aan te doen.

De kracht van groene thee in een gezond dieet

Groene thee zorgt voor een betere verbranding en voor de verwijdering van afvalstoffen.

Verbrand calorieën

Door sporten te doen zoals wandelen, fietsen zwemmen of een andere cardio oefening. Probeer iedere dag 200 calorieën te verbranden. Binnen enkele weken zal je dan een heel verschil merken.

Eet veel vis tijdens het dieet

Vis is heel erg gezond en zorgt voor een mooier figuur door de goede voedingsstoffen en de omega 3 vetzuren.

Verander vaak van sport om af te vallen

Door steeds dezelfde sport en gewoontes kan men na een tijdje een zogenaamd plateau bereiken. Het gewichtsverlies stopt omdat het lichaam gewend is aan dezelfde gewoontes. Probeer steeds van intensiteit en activiteit te veranderen om dit te voorkomen.

Olijfolie en een gezond dieet

Een beetje olijfolie is goed in de strijd tegen de extra kilo’s vanwege de vele anti oxidanten en de andere heilzame stoffen. Gebruik het met mate maar zorg ervoor dat er in een goed dieet toch vetten zitten.

Niet overdrijven met sport en dieten

We willen allemaal een mooi figuur voor de zomer maar het is beter om het rustig op te bouwen om blessures en terugval te voorkomen.

Vitamines en mineralen

Gebruik zeker tijdens een langdurig dieet een goed voedingssupplement.

Ga niet te weinig eten

Te weinig eten is vaak een reden om na een tijdje sporten niet meer af te vallen. Het lichaam heeft namelijk energie nodig om spieren te herstellen en de verbranding van de vetten te versnellen. Gemiddeld genomen is het aan te raden om tenminste nooit onder de 1500kcal per dag te gaan eten. Anders kan het namelijk averechts werken en is het bijna onmogelijk vol te houden.

Reageer op “Strakker de zomer in met deze dieet tips”