Snel een platte buik

zondag 25 mrt 2012 / 2 / Dieet en Gezondheid

Snel een platte buikHet valt niet mee om snel een platte buik te krijgen maar het concept is simpeler dan het lijkt. Versterk je buikspieren en verlies lichaamsvet. Het zal tijd en toewijding eisen om een mooie, platte buik te krijgen maar dat is het zeker waard! Dit artikel zal je helpen om snel een platte buik te krijgen. Een platte buik is namelijk heel erg mooi!

Drink voldoende

2 liter water per dag is aan te raden om sneller een platte buik te krijgen.

Cardio

Probeer vaak cardio oefeningen te doen met het HELE lichaam het liefst. Er zijn genoeg leuke mogelijkheden zoals Zumba, zwemmen, dansen en zelfs thuis fitness programma's zoals P90X kunnen voor heel snelle resultaten zorgen. Zonder Cardio zullen buikspieren nooit te zien zijn omdat het lichaamsvet te hoog is!

Pas op met koolhydraten

Koolhydraten zitten veel in wit brood en suiker! Koolhydraten worden vaak snel omgezet in extra suiker en dan slaat je lichaam het op als vat. Beperk koolhydraten, eet bijvoorbeeld meer groenten en mager vlees.

Eiwitten

Om spieren op te bouwen  heb je proteïnen nodig. Gebruik dus producten waar dat in zit. Wit vlees zoals kip, af en toe een eitje, ook yoghurt en magere kwark af en toe eten om een platte buik te krijgen.

Ontbijt

Vaak vergeten maar een van de belangrijkste dingen om sneller een platte buik te krijgen! Eet tenminste een goed ontbijt zoals een gezonde muesli of zelfs een ontbijtreep als je geen tijd hebt. Dit zal ervoor zorgen dat de verbranding op gang komt.

Gewichten

Ook door af en toe aan de gewichten te hangen bij de sportschool of door te trainen met gewichten raak je veel van dat buikje kwijt. Spieren hebben namelijk calorieën nodig en zorgen er dus voor dat je meer kan eten zonder bij te komen!

Buikspieroefeningen!

Crunch

Zorg ervoor dat je tijdens een CRUNCH NOOIT de hele rug optilt. Haal al de kracht uit de buikspieren.

Traditionele buikspieroefening

Gebruik extra gewichten als het te gemakkelijk is na een tijdje. Ook een andere positie met je benen hoger kan voor extra uitdaging en spierontwikkeling zorgen.

Train je hele CORE

Buikspieren zijn er om te zorgen dat je rug, samen met je rugspieren, niet inzakt. De beste core oefeningen zijn bijvoorbeeld squats met gewicht en deadlifts.

Beenoefeningen

Duw je benen omhoog terwijl je ligt, een van de beste oefeningen voor de lage buikspieren!

Twisted push up

Ook heel belangrijk om te doen voor de schuine buikspieren!Een goede manier is om met je voeten in de lucht, fietsende bewegingen te maken.

Waarschuwingen!

  • Train ook je rugspieren!
  • Doe nooit overdrijven om blessures en teleurstellingen te voorkomen!
  • Het voedsel is belangrijker dan de rest.

2 reacties op “Snel een platte buik”
  1. 1 onbekend

    hoe lang en hoe vaak moet je die fietsbewegingen dan doen
    en hoelang moet je je benen dan omhoog duwen?

    beantwoorden30 mei 2012 17:49
Reageer op “Snel een platte buik”