Dieet planning na de feestdagen

maandag 24 dec 2012 / 0 / Dieet en Gezondheid

AfvallenGeschrokken van de weegschaal? Geen probleem! Binnen enkele maanden kan je weer helemaal op het goede gewicht komen en met een goed dieet plan, pak je het probleem van twee kanten aan. Dus niet alleen afvallen maar ook in vorm komen, spieren opbouwen, zorgen voor een mooie huid en nog veel meer! Doe geen half werk maar pak het allemaal aan met een goede planning!

Dieet planning voor herstel na de feestdagen

Dit dieet plan bestaat uit twaalf weken met iedere week extra aandacht voor bepaalde aspecten om er op je best uit te zien na drie maanden. Begin altijd rustig aan met sporten om blessures te voorkomen. Spierpijn die niet voorbijgaat wijst op een overtraining en dan moet je een dag of twee rusten.

Dieet plan week 1: Zet je deadline

Doelen stellen is de enige mogelijkheid om ze te bereiken. Zorg dus voor een realistisch, specifiek en haalbaar doel. Drie maanden is bijvoorbeeld een realistische periode om heel wat gewicht te verliezen.

Zet je planning op papier en bekijk wat jouw problemen allemaal zijn. Een on-gehydrateerde huid? Zet op je planning dat je iedere dag twee liter water gaat drinken! Dikke benen? Maak extra tijd vrij voor been-spier-oefeningen!

Week 2: begin ermee!

Een goed begin is het halve werk en je omgeving bepaald je slagingspercentage. Haal geen snoep en andere dikmakers meer in huis! Door ze niet te kopen, is de verleiding ook weg en je bespaard geld!

Week 3: Sporten

Ga zwemmen, doe Zumba, wandel naar je werk, neem de trap. Kortom: kies een sport die je leuk vind, zelfs van paardrijden, karten, motorrijden, mountainbiken val je af! Beweging is goed en zorgt ervoor dat je snel afvalt. Zonder te sporten kan je wel een dieet volgen, maar de slagingskans is klein en door te sporten verdubbel je de resultaten.

Het is alleen de eerste paar keer moeilijk om te gaan omdat je er niet aan gewend bent.

Gezonde voeding

In een gezond voedingspatroon zijn rauwe groenten onmisbaar. Hoe feller de kleur van de groenten, hoe gezonder ze zijn.

Fotocredit: Shutterstock

Week 4: Pak je eten aan

Nu dat er geen snoep meer in huis is, begint de tijd te komen om je eten aan te passen. Van al dat sporten heb je voedingsstoffen nodig die opbouwend werken voor je spieren en meehelpen om vet te verbranden. Rauwe groenten toevoegen aan je eten is een handige manier om snel af te vallen. Doe gewoon een beetje vlees en aardappelen op je bord, vul het aan met rauwe groenten. Koop lekkere salades, maaltijdsalades. gewone sla, het kan allemaal! Je raakt er supersnel aan gewend en zal nooit meer begrijpen waarom andere mensen zoveel koolhydraten eten.

Drink iedere dag twee liter

Fotocredit: Shutterstock

Week 5: Drinken

Iedere dag voldoende drinken zorgt ervoor dat je huid een opfrisser krijgt, het gaat huidveroudering tegen en is een van de bouwstoffen voor jouw nieuwe lichaam! Drink iedere dag twee liter!

Week 6: Begin iedere keer opnieuw

Een goede relatie betekent dat je steeds opnieuw voor elkaar gaat kiezen. Wat de omstandigheden ook zijn, of geweest zijn, iedere keer die nieuwe start breng je dichterbij. Zo werkt het ook met een dieet. Kies iedere keer weer voor een mooi figuur, voor een gezond lichaam en begin iedere keer opnieuw als je eens een muffin hebt gegeten, of naar een feestje bent geweest.

Week 7: Merk het verschil

In het begin gaat het razendsnel en zal je al snel verschil beginnen te merken. Drie keer per week een uurtje intensieve cardio is voldoende om iedere maand een kilo of drie kwijt te raken. Bij dikkere mensen kan dit natuurlijk nog veel meer zijn! Het punt is dat je al snel verschil gaat merken, geniet hiervan!

Week 8: Vitamines

Magnesium zorgt ervoor dat je veel beter kan sporten, omega 3 zorgt voor soepele gewrichten, vitamine C geeft je immuunsysteem een enorme boost. Slik iedere dag voldoende vitaminen om je lichaam te onderhouden. Een speciaal vitamine voor huid en haar werkt enorm goed om ook je haar binnen enkele maanden te verbeteren.

Week 9: Ontgift je lichaam

Lijnzaad heeft goede eigenschappen en die kan je bijvoorbeeld laten weken in een glaasje water. Drink het de volgende dag op om je darmen helemaal te ontgiften. Zo zijn er andere manieren om alle slakken te verwijderen uit je lichaam. Chlorella en spirulina zijn onmisbaar tijdens een dieet plan! Zeewier reinigt het lichaam en zorgt voor een enorme hoeveelheid anti oxidanten!

Week 10: jij en je huid

Terwijl je doorgaat met de nieuwe levenswijze, is het fijn om je huid eens te verzorgen. Denk bijvoorbeeld aan een body wrap. Een gezichtsmasker, eens goed scrubben, naar de sauna, het helpt allemaal om je huid om te toveren!

Gezonde snoepers

Snoep gezond met yoghurt en vers fruit.

Fotocredit: Shutterstock

Week 11: Gezonde snoepers

Popcorn is bijvoorbeeld een gezonde snack. Er bestaan speciale pannekoekenmixen met extra granen en eiwit! Je mag veel yoghurt eten met vers fruit. Er zijn allemaal mogelijkheden om gezond te snoepen. Je lichaam gaat zeker extraatjes vragen, vooral na een sportsessie. Voorkom dit gewoon door veel te drinken en gezond te snoepen.

Week 12: Variatie

Je lichaam is nu gewend aan de activiteiten en je spieren zijn erop gebouwd. Dit is niet goed voor de vooruitgang. Doe dus af en toe eens wat anders zoals yoga, pilates of gewoon iets anders. Je spieren herstellen zich hierna razendsnel en blijven lekker actief!

Dit artikel is nooit compleet zonder verdere tips van de lezers. Deel je ervaring en onmisbare weetjes hieronder.

Reageer op “Dieet planning na de feestdagen”