Lichaamsgeur verbeteren

donderdag 18 apr 2013 / 0 / Dieet en Gezondheid

Gezonde-voedingJe bent wat je eet, dat kennen we allemaal. Toch is het ook: je ruikt wat je eet. Een betere lichaamsgeur kan je krijgen door bepaalde voedingsmiddelen en supplementen in te nemen. Het kan namelijk enorm storend zijn als je een onaangename lichaamsgeur hebt. Slechte voeding, teveel suiker of zuivel kan hiervan de oorzaak zijn. Maak dus komaf met een vaginageur, slechte adem of transpiratiegeur.

Ongewenste lichaamsgeuren

Iedereen heeft er weleens last van, het wordt weinig besproken maar het is een normaal onderdeel van het mens zijn. Het zorgen van een lekkere lichaamsgeur is even belangrijk voor je gezondheid als je zelfvertrouwen. Een ongewenste lichaamsgeur kan je gewaarworden op intiem vlak, een sterke vaginageur bijvoorbeeld. Maar ook een transpiratielucht, en een slechte adem kunnen verbetert worden op een natuurlijke manier.

1: Bladgroen

Groene groenten bevatten Chlorofyl, dit wordt ook wel de anti-geur oplossing uit de natuur genoemd. Chlorofyl is behoorlijk werkzaam tegen een slechte adem en lichaamsgeur.
Voedingsmiddelen die boordevol chlorofyl zitten, zijn bijvoorbeeld tarwegras, maar ook groene groenten. Een supplement zoals chlorella of spirulina wordt ook wel een chlorofyl supplement genoemd vanwege de hoge concentratie aan deze stof.

2: Selder

Als je last hebt van een slechte lichaamsgeur, maak dan eens een smoothie met biologische, rauwe selder! Doe er naar hartelust wat fruit bij en blenden maar! Selder werkt reinigend en vocht afdrijvend.

3: Ontgiften

Sommigen doen het af als onzin, toch kan het geen kwaad om eens een ontgiftingskuur te volgen om komaf te maken aan een slechte lichaamsgeur.

4: Verminder wit brood, suiker en vet

Het helpt natuurlijk niet om 'ongezonde' voeding in je dieet te hebben. Verminder eens enkele weken met het eten van deze voeding. Het helpt enorm om verzuring van het lichaam te voorkomen. Ook kunnen bepaalde voedingsmiddelen bijzonder slecht zijn voor de darmwerking waardoor er Candida en schimmels kunnen ontstaan.

5:Te weinig koolhydraten en vezels

Bij het eten van te weinig koolhydraten kan je last krijgen van een alkalischer milieu in het lichaam. Bij het zweten kan je zelfs een beetje naar ammoniak gaan ruiken!
Eet iedere dag voldoende vezels en zorg ervoor dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.

6: Je ruikt wat je eet

Vermijd eens een tijdje voedingsmiddelen met een sterke geur zoals knoflook, sommige vissoorten, uien, koffie enzovoort. Met mate is het geen bezwaar, maar teveel voedingsmiddelen met een sterke geur, kunnen zeker de lichaamsgeur gaan verstoren.

Vaginageur verbeteren

Een vaginageur is nu eenmaal een natuurlijk iets. Persoonlijke hygiëne en de vagina tot rust laten komen door niet steeds met zeep te wassen, is een eerste vereiste.
Dan zijn er nog andere middelen die enorm helpen. Veel dingen zijn nog nagenoeg onbekend maar wel een van de belangrijkste geheime middelen om een onaangename vaginageur makkelijk op te lossen.

1: Spoelen met munt thee

Lauw-warme munt thee en dan zeker tweemaal daags de vagina spoelen maakt komaf met ongewenste geuren. Dit is nog relatief onbekend, maar wel heel natuurlijk en handig om te doen.

2: Chlorella en spirulina tegen een vaginageur

De groene stofjes in chlorella en spirulina maken komaf met ongewenste geuren. Het heeft een reinigend effect op het lichaam, en voorkomt zelfs de bekende knoflook adem!

3: Groene smoothie's

Probeer iedere dag voldoende groenten en fruit te eten. Dit verbeterd de geur van je vagina enorm! Een makkelijke manier is door het maken van een groene smoothie: de basis is een groene groente zoals spinazi, selder, andijvie of broccoli. Met als extraatje 40% fruit. Blenden en binnen enkele minuutjes klaar!

Reageer op “Lichaamsgeur verbeteren”