Dove Campagnes

donderdag 18 apr 2013 / 1 / Leven en liefde

Dove campagnesVrouwen zijn zelf hun slechtste schoonheids beoordelaars! Slechts 4% van de vrouwelijke bevolking wereldwijd, beschouwd zichzelf als mooi. Daarom heeft Dove een sociaal experiment gestart om te ontdekken op welke manier vrouwen hun eigen schoonheid waarnemen in contrast tot de visie van anderen. Dames zijn veel mooier dan ze zelf denken. Dat is maar weer eens bewezen door Dove.

Dove

Dove promoot al een langere tijd de natuurlijke en innerlijke schoonheid van vrouwen met verschillende 'feelgood' campagnes. Het is een welkome afwisseling op commerciële reclame producten die opdringen door een onzeker gevoel te verspreiden.

Het verhaal

Een forensische tekenaar zit achter een gordijn, en de desbetreffende vrouw moet een beschrijving van haarzelf geven. Ze weet echter niet dat diegene die ze eerder heeft ontmoet, later ook een beschrijving geeft, en hierbij maakt de tekenaar een andere schets.
Opvallend is het grote verschil waarin een vrouw zichzelf bekritiseerd en lelijker vindt dan de werkelijkheid, terwijl de persoon die ze zojuist heeft ontmoet hier helemaal anders over denkt.

Iedereen is mooi

De TV programma's proberen vrouwen vaak duidelijk te maken dat "iedereen mooi" is. Toch denken er intussen velen dat dit natuurlijk onzin is, in een maatschappij waar magerheid en symmetrische gezichten worden ge "Photoshopt", en weggepoetst met technologieën.
We worden dagelijks onderworpen aan onrealistische schoonheids-idealen, intussen wordt zelf waarde wel gepromoot, maar laat de media hier iets anders over zien. Modellen met een maatje meer, worden namelijk minder verkozen, gezichten worden geopereerd, veroudering bestreden.

Dove filmpjes

Dove heeft veel filmpjes uitgebracht die de ogen hebben geopend van veel vrouwen. De filmpjes worden vaak bekeken op internet, en zijn een hele rage.
Niet alleen deze actie, maar ook andere campagnes hebben hun sporen achtergelaten en zijn nog steeds een van de meest besproken reclame-acties.

Dove echte schoonheids campagne

De Dove echte schoonheids campagne, toont hoe de media een “gewoon” persoon kan omtoveren tot een onrealistisch schoonheids ideaal. De “Real Beauty Campaign” is begonnen in 2004 en nog steeds zeer belangrijk.

Geen reclame maar een wakker schudden

Opvallend is, dat er geen enkel Dove product gebruikt wordt in de beelden. Er is wel een Dove logo te zien, maar daar houdt het ook mee op. Dit verdiend een grote waardering omdat Dove de vrouwen gewoon wil bereiken en dit niet uit eigenbelang.

1 reactie op “Dove Campagnes”
  1. 1 oma

    Ha Safira,

    niemand is perfect, dat ben pas als je elkaar accepteert. oma

    beantwoorden18 apr 2013 23:32
Reageer op “Dove Campagnes”